IMPORTANT! Clasamentul concursului „Dezlegătorul anului” se poate accesa din meniul de mai sus.

vineri, 30 noiembrie 2012

DACĂ E VINERI... E SIMONA - FILOSOAFELE (Triverb)

Click pe imagine pentru a o mări !
Scrie soluţia la COMENTARII, apoi apasă PUBLICAŢI !
Comentariile şi răspunsurile vor fi publicate după 48 ore.

34 de comentarii:

  1. Problema de azi a Simonei ne-a incurcat rau. Ne-am adunat de vreo 3 ore si tot nu i-am gasit "clenciul". Credem ca e foarte grea. Daca sunt FILOSOAFE inseamna ca e un feminin plural pe undeva in solutie, dar... unde?
    Ne mai gandim, poate-poate... Daca inaintam cumva va mai scriem.
    Grupul HD (amarat)

    RăspundețiȘtergere
  2. Căutarea soluției mi-a sugerat următoarea parodie: Eu seara nu dorm,
    Nu am somn,
    Enigme dezleg
    Și asta-mi consumă
    Timpul întreg ...
    S-a întâmplat că după ce mi-am bătut capul vreo oră fără prea mare succes (doar pe ACADEMIC îl anticipam), m-am băgat în pat și aici am continuat zvârcoleala (aia intelectuală) până când am înțeles cum le leagă a pe n și s. Deci: ALEA GÂNDESC ACADEMIC. Bravo lor! Nu candidează?
    Gh. Gându

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Excepţională parodia! M-am amuzat teribil...
      Cele care gândesc academic nu candidează, în schimb avem blonde... :))))))))))))))))))

      Ștergere
  3. Într-adevăr, extrem de dificilă problema.
    Atenţie la legături!

    RăspundețiȘtergere
  4. M-am chinuit al naibii la problema asta a Simonei. Cred ca e cea mai grea de pana acum. Dar acest "dialog" al dvs. cu grupul HD m-a luminat. Partial, ce-i drept. Am gasit (cred, nu sunt chiar sigur)ultimul cuvant, ACADEMIC (daca sunt filosoafe!). Iar ultima litera a cuvantului al doilea e C, daca rationamentul meu e bun. Deci.... C ACADEMIC. S-ar potrivi cu titlul. Am ajuns pana aici. Revin daca reusesc mai mult.
    Cu stima,
    Miki

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar dacă nu revii, e de înţeles, problema este extrem de dificilă. Important e că ai intrat şi ai văzut-o...

      Ștergere
  5. Tot incercand si iar incercand, se pare ca am reusit ce n-as fi crezut: ALEA GANDESC ACADEMIC - a-leaga-n-de+s+ca+ca+de+mic
    Doamne, ce problema! Cand in sfarsit i-am gasit solutia am ramas mut. Asta e Simona, si masura talentului ei rar intalnit.
    Nu mai am cuvinte.
    Miki

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iată că ai revenit... şi ai făcut-o triumfal!!!
      Dar nu răsufla uşurat, am fost anunţat că problema asta e joacă de copil, pe lângă ce pregăteşte pentru începutul anului următor, dacă depăşim data fatidică de 21.12.2012...

      Ștergere
  6. Sara buna,
    Am gasit solutia! D-apoi jocul asta e pentru cei supradotati la tartacuta, credem noi. Da, legaturile, legaturile le-am avut in prim-plan! Deci:
    ALEA GANDESC ACADEMIC - A LEAGA N DE S CA CA DE MIC
    Ce imbarligatura marca SF (!), de te-apuca ameteala! Dar problema e la inaltime maxima. Grea, dar bine de tot lucrata.
    Grupul HD (inviorat)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună remarca "înviorat" după piatra (de încercare) filosofală a Simonei!
      D-apoi se cheamă că şi voi, grupul meu preferat, sunteţi "supradotaţi la tărtăcuţă" din moment ce aţi dat de cap acestei "îmbârligături SF".
      Vă felicit!

      Ștergere
  7. A-LEAGA-N-DE-S-CA-CA-DE-MIC
    Alea gandesc academic
    Teribila! Si eu ma mir ca am rezolvat-o pana la urma. Recunosc, cu multa bataie de cap si nervi de neputinta. Simona merita toate gandurile admirative si... aplauze!
    Edip, Buc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi pe mine mă surprinde... câţi au rezolvat această dificilă problemă. Jos pălăria în faţa lor! Mă bucur că şi tu te numeri printre ei.
      Aplauze şi pentru tine!

      Ștergere
  8. Imi pare rau, dar problema asta a Simonei ma depaseste. Oricat am incercat nu mi-a iesit nimic. De-as avea macar inceputul, macar prima litera a primului cuvant...
    Abia astept sa vad rezolvarea. Mai incerc pana atunci, desi nu prea intrevad sorti de izbanda.
    Marius D., Cluj

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prima literă a primului cuvânt, corespunde cu prima literă a cuvântului... AJUTOR!!!

      Ștergere
  9. O, e cu totul altceva acum. ALEA GÂNDESC ACADEMIC (a leaga n de s ca ca de mic). Mi-ați aruncat o scânteie cu care am aprins focul. Vă mulțumesc, domnule Pătrățică! Dar e o problemă pe cât de dificilă, pe atât de valoroasă. Aș spune genială, dar m-am ferit întotdeauna de cuvinte mari. Cu toate că...
    Felicitări Simonei! Are o minte... Probabil că mănâncă enigmistică pe pâine.
    Marius D., Cluj

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce înseamnă o literă!? Nu sunt convins că eu, chiar şi cu acel insignifiant ajutor, aş fi putut merge cu rezolvarea până la capăt. Tu ai făcut-o... şi e un lucru extrordinar.
      N-ar trebui să te fereşti de cuvinte mari, Simona este chiar genială.
      Pâinea pe care unge enigmistica, i-am "copt-o" eu şi i-am servit-o cu un măr tăiat, acum câteva săptămâni... :))))))))))))))

      Ștergere
  10. Am tacut si eu pana acum, fiindca nu reuseam nimic. Dar m-a incurajat faptul ca nici altii nu s-au descurcat mai bine ca mine, asa ca am "ciupit" si eu din sfatul dat altui dezlegator si... am rezolvat problema:
    ALEA GANDESC ACADEMIC
    A-LEAGA-N-DE-S-CA-CA-DE-MIC
    Asta de, piatra de incercare! M-a stors ca pe-o lamaie! Simona e o masina de fabricat enigme din alea bune si datatoare de insomnii! Ea uluieste cu fiecare joc al ei!
    Amethist

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tăcerea e de aur... dar nu şi pe blogul PĂTRĂŢICĂ! Mai ales la problemele "dătătoarei de insomnii", nu e o ruşine să intri şi să scrii PAS, eu fiind unul dintre cei care procedează în acest mod.
      Stors, stors... dar ai găsit soluţia!
      Felicitări!

      Ștergere
  11. Am trecut in "vizita", dar inca n-am reusit sa dezleg problema Simonei.
    Cu indicatia pe care ne-ati dat-o poate voi reusi ceva. Va salut si va urmaresc, dar... nu intotdeauna reusesc sa rezolv jocurile acestei compunatoare de exceptie.
    Amethist

    RăspundețiȘtergere
  12. Problemă de problemă! Mi-am spart trei ore din viaţă încercând să intru în mintea acestei fete, pe care văd că aţi făcut-o vedeta blogului. Sper că am reuşit:
    A LEAGĂ N DE S CA CA DE MIC = ALEA GÂNDESC ACADEMIC.
    O felicit! Fabian.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai reuşit, Fabian, aceasta este soluţia corectă! N-am făcut-o eu vedeta blogului pe Simona, valoarea creaţiilor ei a impus-o.

      Ștergere
  13. Am rezolvat problema doar partial, nu reusesc s-o finalizez.
    ALEA GANDESC... (a-leaga-n-de-s)c..., dar nu stiu cum s-o duc mai departe. Nu mi-a iesit nimic, cred ca ultimul cuvant incepe cu A, fiindca e litera k in prezentare, dar tot nu pot continua.
    Mi se pare peste masura de grea problema asta a Simonei.
    Liviu, Buc.

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu pot s-o rezolv si pace! Oricat mi-am stors creierii (si acasa, si la lucru, si unde m-am mai aflat de vineri pana luni) nu-mi apare "luminita" calauzitoare. Orientandu-ma strict dupa titlu stiu ca e vorba de niste fete, daca-s FILOSOAFE, dar nu stiu decat ca problema incepe cu litera A. Sincer, habar n-am!
    Acum astept solutia, ce pot face altceva?
    Cu stima,
    Leon

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ceea ce i-am scris lui Liviu, e valabil şi la tine, Leon.
      Sper să apreciezi problema după ce vezi rezolvarea...

      Ștergere
    2. Acum am intrat pe blog, sa vad solutia. Tare de tot! N-am fost destul de perseverent, alti vizitatori ai blogului nu s-au lasat. Voi urma exemplul lor pe viitor. Dar sunt situatii in care pur si simplu nu merge...
      Felicitari si perseverentilor, si Simonei pentru jocurile ei fantastice.
      Leon

      Ștergere
  15. Jocul asta al Simonei mi-a facut praf weekend-ul. Autoarea n-are nicio vina, nici blogul, doar eu... fiindca nici sa nu particip la joc n-as vrea. Asa ca m-am chinuit din rasputeri sa demarez macar. M-a ajutat intrucatva interventia dvs., dar n-am reusit decat inceputul, mai intai: ALEA GANDESC, adica a leaga n de s. Ramane c. De ce sa-l leg? Dupa alte sfortari, iata si usurarea: ACADEMIC, ca ca de mic, ca doar sunt FILOSOAFE. E o enigma... in toata puterea cuvantului. Cred ca nici Sfinxul n-o rezolva fara ajutor. Simona a atins culmea enigmisticii cu problema asta. Asta cred eu. Felicitari!
    Aurel

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ştiu din ce localitate eşti, dar pe la noi, la Bucureşti, n-ai fi avut ce regreta, a fost un weekend de cacao... vreme numai bună de rezolvat probleme. :))))))))))))
      Am rămas impresionat de frământările tale şi de dorinţa de a participa la joc.
      Aveam în tinereţe un prieten poreclit Sfinxul şi nu ştiu de ce i se spunea aşa, pentru că era "pe lângă" în materie de cunoştinţe. Acel Sfinx, sigur n-o rezolva...

      Ștergere
  16. Mama, ce incalcitura! N-am gasit solutia, desi am incercat in fiecare zi, incepand de vineri s-o rezolv. E ceva cu niste fete intelepte dar jocul ma depaseste.
    Vorba aia: veni, vidi... fugi!
    Revin cand dati solutia.
    Valceanu'

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vâlceanule, ai intrat, ai văzut, dar nu fugi... că dau soluţia mai jos! Sper să-ţi placă...

      Ștergere
  17. Soluţia corectă:
    A-LEAGĂ-N-DE-S-CA-CA-DE-MIC
    ALEA GÂNDESC ACADEMIC
    Se pare că v-a acaparat acest joc dificil, din moment ce la problema în compensaţie (CABANĂ ÎN BUCEGI), deşi infinit mai uşoară)nu s-a "aruncat" nici un sfert din prietenii Simonei. Poate data viitoare...
    Până atunci, dacă e marţi... Simona e pe blogul lui Claudiu şi vă invit să-i "rumegaţi" frumoasa problemă până vineri, când revine pe PĂTRĂŢICĂ.
    Eu vă mulţumesc tuturor pentru vizită şi ne găsim după Sf. Nicolae!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O, da! E o problema geniala! Teribil de grea! Jos palaria in fata celor care au dezlegat-o! Felicitari compunatoarei!
      Vâlceanu'

      Ștergere