IMPORTANT! Clasamentul concursului „Dezlegătorul anului” se poate accesa din meniul de mai sus.

vineri, 2 noiembrie 2012

DACĂ E VINERI... E SIMONA - ÎNTREBARE LA SERVICIU (Criptografie)

Click pe imagine pentru a o mări !
Scrie soluţia la COMENTARII, apoi apasă PUBLICAŢI !
Comentariile şi răspunsurile vor fi publicate după 48 ore.

28 de comentarii:

  1. Din aproape in aproape si tinand cont din titlu ca e vorba de o intrebare, am ajuns la solutia: ZI, E SEDINTA LA TURA TA?
    adica Z IESE DIN T ALATURAT A
    O problema valoroasa, cu formulele iese si alaturata exploatate cum nu se poate mai bine de Simona. Ramane pentru mine o vrajitoare a literelor, de care ma minunez de fiecare data. N-o spun pentru prima data!
    Edip, Buc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Formulele inedite, exploatate - cum ai spus - foarte bine, fac din Simona cea mai bună enigmistă din ţară. Sunt onorat că mă număr printre cei care au privilegiul de a publica lucrări de-ale domniei sale.

      Ștergere
  2. Miezul noptii ne-a gasit lucrand la problema Simonei. Parca in grup treaba merge mai bine, fiindca sunt mai multe capete, deci mai multe idei. Impreuna i-am dat de cap: ZI, E SEDINTA LA TURA TA? Pana la jumatate am rezolvat-o, dar cu alaturata ne-am stors mult creierii.
    Bravo Simonei pentru problemele ei mereu surprinzatoare!
    Grupul HD

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grupul, tot grup rămâne... şi la miezul nopţii. Am o curiozitate: voi chiar vă reuniţi de fiecare dată când apare o problemă a Simonei sau mai şi pasaţi unuia dintre voi responsabilitatea dezlegării?
      Câţi sunteţi în acel grup? V-aţi gândit că aţi putea constitui un cerc rebusist... sau chiar asta sunteţi?

      Ștergere
    2. Eu (unul din grup) sunt pe faza, fiindca am lucrat de noapte. Nu suntem un cerc rebusist, ci doar un grup din 5 insi, la care se mai adauga uneori inca pe-atatia, la cate unul acasa (de obicei la unul din noi care e burlac). Intotdeauna vineri seara, fiindca urmeaza 2 zile libere. Se lasa cu glume, cu cate-o bauta (de obicei decenta, zau) si mai nou cu dezlegari din blogul dvs., din care preferam problema Simonei. Daca ati publica-o in alta zi nu ne-am putea reuni. Aproape toti avem studii superioare, dar... lucram in alte domenii, care cum ne-am gasit de lucru pe-aici. Am sa va mai scriu despre noi.
      Unul din grupul HD

      Ștergere
  3. Inițial am crezut că Z-ul intră în T, dar nu-mi ieșea dezlegarea. Până la urmă, am văzut că de fapt iese... și devine dezlegabilă și problema asta.
    Z IESE DIN T ALĂTURAT A = ZI, E ȘEDINȚĂ LA TURA TA?
    Dacă n-aș avea probleme de la aceeași autoare pe blog, aș crede că e un robot, programat să scoată numai combinații ”imposibile” din toate cuvintele. Dar, se pare că e ”umană”, vorba cuiva.
    :))
    Îmi mențin ideea de a vă felicita pe amândoi. Așadar, FELICITĂRI, dragilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Combinaţii care se dovedes, în cele din urmă, a fi posibile...
      Mulţumim, Claudiu!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Ce-mi place de tine că eşti corectă. De câte ori pomeneşti despre asta îmi smulgi un zâmbet...

      Ștergere
  5. Am reusit abia acum sa rezolv problema:
    Zi, e sedinta la tura ta - zi iese din t alaturat a
    M-am intrebuintat destul de serios pentru a o dezlega, fiindca n-a fost deloc usoara. M-a ajutat mult cheia. Simona nu se dezminte niciodata! Sincere felicitari pentru ideile ei uimitoare!
    Miki

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr, n-a fost deloc uşoară - chiar mă întrebam ce impact va avea. Te sfătuiesc să te antrenezi, pentru că, după o problemă frumoasă care va apărea vineri, urmează alta extrem de dificilă, dar cu o soluţie superbă!!!
      Felicitările o să i le transmit negreşit!

      Ștergere
  6. Zi, e ședință la tura ta?
    ( Z - iese - din - T - alăturat - A ).
    Excelentă combinație!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona este "responsabilă" de această combinaţie, eu doar cu reprezentarea grafică...

      Ștergere
  7. E grea pentru mine problema asta. Deduc din titlu ca e vorba de o intrebare, deci primul cuvant este ZI. Urmeaza o vocala, care e a ori e. Dar... nu-mi dau seama care e continuarea dupa Z/ Ma mai gandesc si va scriu daca am progresat.
    Liviu, Bucuresti

    RăspundețiȘtergere
  8. ZI, E SEDINTA LA TURA TA (z iese din t alaturat a)
    M-am caznit destul sa rezolv aceasta problema. Era cat p-aci sa nu reusesc. Parca ma simt vinovat daca nu particip la jocul de vineri al Simonei, asa ca insist. E o problema ingenioasa ca de obicei, marca SF. O felicit cu caldura. Si blogul dvs. la fel!
    Cu stima,
    Marius D., Cluj

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frumos: "Parcă mă simt vinovat dacă nu particip la jocul de vineri al Simonei..." Şi eu, parcă aşteptând o asemenea "declaraţie", am prelungit termenul de răspuns la jocurile de vineri. Dar, nu uita, te poţi bucura şi marţea de jocurile Simonei, pe blogul prietenului nostru Claudiu!
      Mulţumiri pentru aprecieri!

      Ștergere
  9. ZI, E SEDINTA LA TURA TA?
    Z IESE DIN T ALATURAT A
    Ce sa mai zic? Ca Simona ma uimeste iar si iar cu formularile ei de senzatie? A devenit ceva de la sine inteles! Cert e ca ma simt victorios cand reusesc sa rezolv unele din formidabilele ei enigme.
    Amethist

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-ar bucura să pot premia celebrarea victoriei, dar cum fac totul de amorul artei, mă rezum la a-ţi promite că, la o eventuală întâlnire, sunt dator cu o sticlă de şampanie...

      Ștergere
  10. ZI, E SEDINTA LA TURA TA? (Z IESE DIN T ALATURAT A)
    AM REZOLVAT PROBLEMA ABIA AZI, DUMINICA, DUPA UN MORMAN DE INCERCARI. MI S-A PARUT DIFICILA, DAR ACEST LUCRU MI-A CONFIRMAT INCA O DATA VALOAREA SIMONEI. O FELICIT CA DE FIECARE DATA PE ACEASTA AUTOARE DE EXCEPTIE. PROBLEMELE DOMNIEI SALE REVOLUTIONEAZA, CU SIGURANTA, ENIGMISTICA ROMANEASCA.
    Edip, Buc.

    RăspundețiȘtergere
  11. Scuze, ati primit de la mine 2 mailuri: eu am rezolvat problema vineri, cand v-am si scris de fapt. Trebuie sa va spun ca le rezolv uneori impreuna cu prietena mea (ea e ucenica mea), iar uneori chiar ea va scrie, semnand Edip (o combinatie din initialele numelor noastre reunite). De data asta n-a stiut ca v-am scris eu, asa ca v-a trimis un mail duminica, iar dupa aceea mi-a spus. V-am scris pentru a lamuri cele doua comentarii din 2 zile diferite.
    Edip, Buc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ptiu!!! Tocmai când era să zic că l-am descoperit pe "bolnavul de rebus" care o ajută pe SyroL (şi ea răspunde tot cu majuscule), vii tu şi-mi spui că EDIP e o combinaţie din iniţialele numelui tău şi al prietenei tale...
      M-ai dezumflat...!!!

      Ștergere
  12. Cred ca i-am dat de capat: ZI, E SEDINTA LA TURA TA - z iese din t alaturat a
    Ce tare e! Felicitari autoarei! Mi se pare o compunatoare de enigme tare de tot!
    Aurel

    RăspundețiȘtergere
  13. Dupa incercari repetate se pare ca am ajuns la solutie, fiindca se potriveste cheii - ZI, E SEDINTA LA TURA TA
    M-am luat dupa modelul altor dezlegatori care nu s-au dat batuti. Sincer, am crezut ca-mi veti da si mie un indiciu, ca saptamana trecta unui alt rezolvitor... Autoarea unor asemenea probleme merita felicitari in fiecare saptamana.
    Liviu, Bucuresti

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am gândit, Liviu, dar nu am găsit vreo modalitate de a putea ajuta la această problemă. Singurul ajutor era în titlu şi anume faptul că soluţia era o întrebare.
      Totuşi, uite că i-ai dat de cap până la urmă...
      Felicitările vor lua calea Oradiei (dacă asta e forma genitivală pentru Oradea)!

      Ștergere
  14. Prezentarea e putin derutanta, fiindca nu stiam cum sa interpretez litera z, vizavi de T. Initial am crezut ca e o relatie in spate, inapoi, in fata etc., intre cele doua litere. Dupa ce m-am dumirit ca z iese din t problema a curs de la sine, ca un paraias zglobiu:
    ZI, E SEDINTA LA TURA TA?
    Foarte ingenios gandita! Si satisfactia rezolvarii ei e pe masura!
    Ovi -GL

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oare să fiu eu cel vinovat că n-am reprezentat cât mai sugestiv că Z IESE? Am întâlnit şi mai sus comentarii care mă conduc la acestă concluzie... Asta e, pe viitor mă voi strădui să ridic prezentarea la acelaşi nivel calitativ cu cel al problemelor Simonei.

      Ștergere