IMPORTANT! Clasamentul concursului „Dezlegătorul anului” se poate accesa din meniul de mai sus.

miercuri, 27 februarie 2013

PIESĂ DE LUCIA DEMETRIUS (Hipocren)

PIESĂ DE TEATRU DE LUCIA DEMETRIUS
(Hipocren: 4, 9) 
                                           PĂTRĂŢICĂ
Scrie soluţia la COMENTARII, apoi apasă PUBLICAŢI !
Comentariile şi răspunsurile vor fi publicate între 48 şi 72 ore.




25 de comentarii:

  1. TREI GENERATII ! MA REGASESC IN A DOUA

    RăspundețiȘtergere
  2. s-au amestecat...soluțiile, cu ochii la generația de mijloc!

    trei generații...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă surprindeţi, d-le Roman! Generaţia de mijloc... este de fapt ultima. Mai erau încă două generaţii după, dar le-am tăiat din cauza titlului piesei! :))))))))))

      Ștergere
  3. Ha, ha, ha, ... câte un ha pentru fiecare generaţie! TREI GENERAŢII.
    Gh. Gându

    RăspundețiȘtergere
  4. TREI GENERAȚII (mă întreb care era reprezentarea dacă problema era semnată de o ... autoare)

    RăspundețiȘtergere
  5. TREI GENERATII
    Haioasa reprezentare!
    Marius D., Cluj

    RăspundețiȘtergere
  6. TREI GENERAŢII
    Amuzantă prezentare! Felicitari, domnule Patratica!
    Ovi -GL

    RăspundețiȘtergere
  7. TREI GENERAŢII.
    De data aceasta,nu există niciun conflict între
    generaţii...

    ...După cum sunt ele prezentate,
    În nişte imagini separate,
    Între ele nu-i nicio dispută;
    Doar o diferenţă de...ţinută!



    O problemă de excepţie!
    Felicitări!

    Emil DAMIAN





    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, d-le Damian!
      Sunt plăcut surprins de talentul dvs. şi mă întreb de ce nu l-a pus nimeni în valoare până acum. Am înţeles că sunt mulţi ani de când aţi publicat prima dată. Chiar nu v-a remarcat nimeni? Sau nici acesta nu este numele numele dvs. real? Sau totala mea lipsă de interes pentru "minore" până vara trecută, explică faptul că nu v-am remarcat printre rebusişti?

      Ștergere
    2. Domnule Aidimireanu,
      Mulţumesc pentru cuvintele frumoase!
      Vă asigur că numele cu care semnez aceste rânduri este numele din cartea de identitate.
      Aştept,cu interes,un punct de vedere şi din partea celor care postează pe acest blog sau pe cele prietene: au întâlnit probleme de enigmistică sau alte materiale ,semnate de mine,în vreo publicaţie?
      Le mulţumesc anticipat!

      Emil DAMIAN

      Ștergere
    3. Sincer, de puțin peste 20 de ani, am devenit rebusist cu acte în regulă (zic eu!) :)..., dar nu am văzut numele de mai sus în nicio publicație. Sunt convins că mai sunt o sumedenie de alte nume care nu au fost publicate, dar care mai au ceva de spus în lumea cuvintelor tălmăcite și răstălmăcite.
      Ca să vă mai consolez, domnule Damian, vă compun o epigramă, care să vă stârnească un mic zâmbet, măcar pentru consolare:

      Am urmărit an de an,
      Printre miile de jocuri.
      Dar nici măcar, chiar pe-alocuri,
      Nu l-am găsit... pe Damian.

      Este că v-am sustras acel zâmbet de care pomeneam?
      :))

      Ștergere
    4. Domnule Sofrone,
      Mulţumesc pentru consolarea făcută în versuri!
      Cele spuse de dv. le consider ca pe o provocare. Este cunoscut faptul că,în ultimii 20 de ani au apărut multe publicaţii cu caracter rebusist.Unele dintre ele nu ar fi putut să apară dacă nu ar fi existat şi rebusişti care au colaborat sau sunt,încă, colaboratori ai revistei REBUS(Flacăra),revistă care are peste 80 de ani de existenţă.
      Printre aceştia enumăr doar pe:Ion ŞUŞELESCU, Ştefan CIOCIANU,Teodor FRASIN,Teodor CAPOTA,Ioan FELECAN,Dumitru CIOFLICĂ ,chiar şi Bogdan VLAD şi mulţi alţii.Dumneavoastră credeţi că numele acestea au apărut numai în publicaţiile pe care le-ţi frecventat în ultimi 20 de ani?
      Dacă aţi fi consultat ultimele 700 de numere(din peste 1000) ale revistei REBUS poate că epigrama dv.ar fi avut alt conţinut.
      Cred că vă cer prea mult!Puteţi consulta publicaţiile
      cu caracter rebusist REBUS,REBUSACHE,REBUS BIS,precum şi almanahurile REBUS, doar din ultimii 10 ani şi ,eventual,fonoteca postului RADIO TINERAMA, din perioada 1994-1998.
      Deoarece mâine voi pleca din Bucureşti pentru o perioadă de două săptămâni,aştept răspunsul dv.până în această seară sau când mă voi întoarce.
      Profit de această ocazie să transmit domnului Laurentziu că nu voi mai putea participa la rundele următore ale concursului.Apropo de concurs:numele Mihail BURCEAG ,participant la concurs,l-aţi întâlnit în vreo publicaţie?
      Până la reîntâlnirea pe blogurile prietene,vă doresc dv.,domnului Aidimireanu şi tuturor celor care ne urmăresc,multă sănătate şi spor în toate!
      Mult succes participanţilor la concursul de anagrame!
      Să auzim de bine!

      Emil DAMIAN

      Ștergere
  8. Numai soluţii corecte la aceast amuzant hipocren!
    Mulţumesc pentru vizită şi aprecieri!

    RăspundețiȘtergere
  9. Domnule Damian,
    Cu scuzele de rigoare (căci se pare că în loc să vă distrez cu epigrama, mai rău v-am supărat), încerc să explic, acum, că de fapt asta am crezut că cereți. Dacă vă cunosc ceilalți dezlegători sau deținători de bloguri, din diversele reviste de specialitate. Din păcate, așa cum am spus, în cei 20 și... de ani de activitate rebusistă, eu nu v-am întîlnit numele. Asta, nu înseamnă că nu vă apreciez ca autor de ”minore”, ba chiar și ca ”ticluitor” al frumoaselor slove surprinse în versuri. De altfel, dacă vă întreb, la cel mai sincer mod, dacă mi-ați văzut numele în publicațiile de specialitate, ce veți spune? Sunt convins că, dacă nu ați dezlegat revistele editurii Elixir Press, unde am publicat marea majoritate a jocurilor mele, nu mi-ați găsit numele în celelalte publicații. De ce? Simplu! Nu s-a putut! Din diverse motive.
    Ceea ce vreau să înțelegeți, din toată povestea mea, este că nu m-au interesat prea mult alte publicații, decât acele în care îmi apăreau propriile creații.
    Dacă îl voi întreba pe maestrul Ion Șușelescu, care a fost acum 8 ani, mentorul meu în minore, s-ar putea să i se pară cunoscut numele dumneavoastră.
    În concluzie, vreau să înțelegeți că marea majoritate a jocurilor dumneavoastră, indiferent unde sunt ele publicate, îmi plac, ba chiar muncesc cu drag la ele (evident, la cele care-mi parvin). Tocmai de aici mirarea mea (și nu numai), la materialele trimise acum aproximativ o lună, în care îmi împărtășeați că v-au fost refuzate o serie de probleme, la diferite edituri.
    Cu stimă și considerație,
    Claudiu SOFRONE

    P.S. Nici de numele Mihail Burceag nu am auzit, cum de altfel, până să-l am colaborator pe Ioan Augustin Roman, nu auzisem de domnia lui.
    Sper, că acum sunt apele destul de limpezite, și că nu o să încercați să încetați colaborarea dintre noi.
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere