IMPORTANT! Clasamentul concursului „Dezlegătorul anului” se poate accesa din meniul de mai sus.

vineri, 19 aprilie 2013

DACĂ E VINERI... SIMONA PUNE DE-O GUSTĂRICĂ

Problemă cu un foarte înalt grad de dificultate
Click pe imagine pentru a o mări !
Scrie soluţia la COMENTARII, apoi apasă PUBLICAŢI !
Comentariile şi răspunsurile vor fi publicate între 48 şi 72 ore.

34 de comentarii:

  1. Domnule Patratica, scuze ca va scriu la cateva minute dupa ce ati postat problema. Acest "pi" are perisori, e zimtat, cu dintisori, ros sau cret? Va rog mult dati-mi un indiciu, cat de mic...
    Multumesc anticipat!
    Liviu, Bucuresti

    RăspundețiȘtergere
  2. Nimic din toate astea! "Mă tem" că "marea" Simona se afla sub imperiul vântului rece de astă iarnă, când a compus problema...

    RăspundețiȘtergere
  3. ÎN TREMURAT URIAȘ PI CÂȘ E Z = ÎNTRE MURĂTURI ASPIC AȘEZ.
    Foarte greu, dar, în același timp foarte frumos. Adevărul e că, dezlegi problema cu tremuratul, dar nu iese la timp uriașul. Noroc de ligamentare, dar și de titlul destul de sugestiv.
    Tandem de vineri, din partea unei jumătăți a tandemului de marți, aveți... sincere FELICITĂRI!
    :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi dacă tremuri, cum să iasă la timp "uriaşul"? :))))))
      Jumătatea mea îţi mulţumeşte acum pentru cuvintele frumoase şi, profit de ocazie pentru a-ţi ura LA MULŢI ANI... George! Puţini ştiu că al doilea tău prenume este acesta...
      Jumătatea Simonei, sper să o facă astăzi, odată cu postarea.

      Ștergere
  4. Domnule Patratica, vorbiti in sarade! Nu inteleg ce are vantul rece de iarna cu problema. Ca nins nu pare PI-ul... Ce face vantul rece? Te face sa ingheti, sa dardai, sa te clatini... dar nu vad cum sa "leg" aceste notiuni de o litera.
    Liviu, Bucuresti

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu ţi-ai îndreptat atenţia unde trebuie, Liviu, de fapt, nu peste tot. În ce priveşte acţiunea vântului, eşti undeva între...

    RăspundețiȘtergere
  6. Stiu! STIUUU! TREMURAT E CUVANTUL CU PRICINA!! SUNT SIGUR! Inca n-am rezolvat-o, dar am s-o rezolv!
    Liviu, Bucuresti

    RăspundețiȘtergere
  7. INTRE MURATURI ASPIC ASEZ
    IN-TREMURAT-URIAS-PI-CÂŞ-E-Z

    La astfel de problema ramai "inghetat" de uimire!
    Felicitari sincere atat pentru problema cat si pentru prezentare!

    RADU Gabriel

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îngheţat,îngheţat, dar ai "dezmorţit-o" până la urmă...
      Mulţumim, Radu!

      Ștergere
  8. Sa incerc: IN TREMURAT URIAS PI CAS E Z - INTRE MURATURI ASPIC ASEZ
    V-am tot tras de limba, dar cuvantul "tremurat" mi-a luminat mintea. Am mers din aproape in aproape, incet, m-am orientat mult dupa titlu, adica eram tot cu un ochi la titlu, si mi-a iesit muraturi si aspic.
    O problema grea, mai ales ca n-am avut nimic desenat in fundal, ca de obicei. Felicitari nesfarsite autoarei!
    Liviu, Bucuresti

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine, Liviu, cum n-am postat poză de fundal: "Felicitări nesfârşite autoarei!" Nu că n-ar merita, dar ai încercat vreodată să desenezi o literă care să sugereze altora că e tremurată? Încearcă şi o să vezi dacă-ţi mai arde de imaginea de fundal, mai ales că titlul e elocvent...

      Ștergere
  9. ÎNTRE MURĂTURI ASPIC AŞEZ

    (Da, „uriaşa“ Simona a cam „tremurat“!)

    Bogdan VLAD

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai repede, eu am tremurat, Bogdane, mi-era teamă că n-o va dezlega nimeni. M-am înşelat...

      Ștergere
  10. Buna dimineata!
    Am stat pana in zori sa dezlegam aceasta problema a Simonei, dar n-am reusit, oricate variante am incercat. Nici ajutorul pe care ati incercat sa i-l dati dezlegatorului din Bucuresti nu ne-a deschis mintile. Pleostiti, ne-am dus pe la casele noastre pe la 4 dimineata, dar ne-am reunit la Clubul S la 10 si am reluat "framantarile mintii", la o cafea fierbinte. Chiar daca inca suntem in cautarea solutiei, noi v-am scris ca sa vedeti ca suntem fideli blogului Dvs. si intalnirii de vineri (singura zi in care ne putem reuni cu totii). Ne pare nespus de rau daca v-am dezamagit si daca vom spune "pas" de data asta...
    Grupul HD

    RăspundețiȘtergere
  11. Realizez ca acest PI cere un atribut, dar nu-mi dau seama efectiv care e acesta. Apropiind imaginea, tot nu ma pot lamuri. Parca ar fi, intr-adevar, ros sau... cu perisori, cum a zis Liviu, sau pufos. Daca n-am acest cuvant nu pot interpreta problema. Stau si ma uit la ea neputincios.
    Cu regrete infinite
    Doru

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă nu citeşti şi răspunsurile mele date lui Liviu, sigur nu o să reuşeşti să interpretezi. În sfârşit "aşez" şi un alt comentariu care te-ar putea ajuta, Doru!

      Ștergere
  12. Sunt aproape convins ca, cuvantul din 8 litere este "muraturi", dar oricat mi-as sparge creierii nu reusesc sa-l leg nici la dreapta, nici la stanga de ceva. Simona mi-a "aranjat" week-end-ul. Sigur, nu e vina autoarei, nu ma obliga nimeni, dar orice as face tot la problema mi-e gandul.
    Mai incerc...
    Aurel

    RăspundețiȘtergere
  13. PETRE, MURATURI, ASPIC AȘEZ
    /PE - TREMURAT - URIAȘ - PI - CÂȘ - E - Z/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cin' să fie, cin' să fie?
      Îţi propun un joc: tu te făceai că nu ştii cine îţi răspunde acum, iar eu mă făceam că răspund unui prieten şi-i ziceam aşa: păcat de munca ta (bănuiesc ca ai gândit ceva problema), să vii în final cu o dezlegare fără noimă, când cel mai simplu de văzut era că Z-ul este ÎN şi nu PE...

      Ștergere
  14. Iata luminita! ASEZ ati spus? Daca el e ultimul cuvant din solutie, cred ca... am gasit finalul solutiei: aspic asez (cas e z, respectiv pi, ...as pi cas e z.
    Deci: MURATURI aspic asez.
    INTRE MURATURI ASPIC ASEZ - IN TREMURAT URIAS PI CAS E Z
    Scuze pentru ca am scris pas cu pas rationamentul, eu scriu cand gandesc, mi-e mai usor. Pfoai, ce problema! Simona are un creier cu dracusori catarati pe el!
    Aurel

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce să te scuzi, Aurel, doar e raţionamentul care te-a condus la dezlegarea problemei...

      Ștergere
  15. Citind comentariile postate si mai disecand problema, raspunsul nostru este: INTRE MURATURI ASPIC ASEZ (in tremurata pi cas e z).
    Am dezlegat-o pe fragmente. Este o problema de dificultate maxima, intr-adevar! Credem ca Simona a atins perfectiunea in enigmistica cu aceasta problema.
    Grupul HD

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Era să vă răspund mai devreme şi să vă spun că, în ciuda faptului că nu reuşiţi să dezlegaţi problema, aţi intrat să-mi spuneţi că v-aţi străduit, lucru pe care îl apreciez... Mă întreb de ce n-aţi făcut asta şi la păcăleala postată pe 1 aprilie?

      Ștergere
    2. Pentru ca nu era VINERI! In timpul saptamanii nu ne intalnim! Eu, unul din grup, ma uit de obicei marti sa vad raspunsurile (nu va spun in ce conditii, poate ca m-as trada, si nu vreau sa ies din conditia de "grup"). Doar vreau sa va spun ca eu sunt, ca sa zic asa, un pic mai "privilegiat" decat ceilalti membri, in sensul ca nu fac naveta...
      Unul din grupul HD

      Ștergere
  16. Aceasta problema a Simonei mi-a ocupat cele mai asteptate zile ale saptamanii. Daca n-o rezolvam, cred ca-mi propuneam sa... ma las de dezlegari.
    INTRE MURATURI ASPIC ASEZ (in-tremurat-urias-pi-cas-e-z)
    Imbarligata cat cuprinde, dar curgatoare si ligamentata fara cusur, ca orice problema compusa de Simona. Din 2 litere a reusit o solutie din 22! Felicitari!
    Miki

    RăspundețiȘtergere
  17. Se pare ca noaptea a fost un sfetnic bun pentru mine, fiindca am gasit solutia (cel putin asa cred): INTRE MURATURI ASPIC ASEZ (in-tremurat-urias-pi-cas-e-z). Deci, TREMURAT era cuvantul pe care nu-l gaseam in ruptul capului! Sincer, nici acum, cand am descoperit cuvantul, mie nu prea mi se pare ca PI-ul e tremurat. Eu cred ca era mai simplu sa-l faceti "din mână", adica o litera tremurata, era mai vizibil asa! Numai la "tremurat" nu m-a dus gandul! Vorbesc din punctul meu de vedere, altii poate ca s-au prins mai usor. Felicitari Simonei! Va multumesc pentru "asez", cu care ati incercat sa ma ajutati, si de care m-am prins din cheie ca e ultimul cuvant al solutiei!
    Doru

    RăspundețiȘtergere
  18. INCERC SI EU SA DESLUSESC CEVA DIN ACEASTA PROBLEMA ...DAR NU GASESC....MARE LUCRU ...PI-ul ...nu stiu ce sa fac cu el....muraturi ,aspic....nimic nu iese..Am gasit ceva dar nu cred ca are legatura cu problema....totusi imi asum riscul de a expune urmatoarea solutie:
    BAZIN IONIZARE VERDE CRUD - BA/Z/IN/IONI/ZARE/VERDE/CRUD

    RăspundețiȘtergere
  19. "Ciupind" de la unul si de la altul din dialogul dvs. cu dezlegatorii am ajuns la solutie: INTRE MURATURI ASPIC ASEZ (IN TREMURAT URIAS PI CAS E Z). Problema e gandita fenomenal, dar... acea litera pi numai tremurata nu mi s-a parut. Am dedus-o, avand cateva "puncte de reper": muraturi si asez. Le-am plasat conform cheii si am incercat sa completez cuvintele lipsa. Am incercat cu "tremurat" desi imaginea nu-mi sugera cuvantul. Si la formula "cas" m-am poticnit, dar in final m-am descurcat, cred. A fost cea mai grea enigma intalnita pana acum.
    Marius D., Cluj

    RăspundețiȘtergere
  20. Soluţia corectă:
    ÎN-TREMURAT-URIAŞ-PI-CÂŞ-E-Z
    ÎNTRE MURĂTURI ASPIC AŞEZ
    O problemă, într-adevăr, chinuitoare. Ponoasele văd că le trag eu... Aştept de la criticii mei o variantă desenată a acestei probleme, din care eu să înţeleg că PI este tremurat. Aţi reuşit să-mi stricaţi buna dispoziţie, atacându-mă de parcă aş fi angajatul vostru şi, plătit fiind, nu mi-am îndeplinit corespunzător sarcinile trasate. Nu, oameni buni, fac asta din pură pasiune şi scopul meu este acela de a vă destinde, nu a vă înrâncena... Nu am digerat această tragere de urechi, ştiind cât m-am străduit ca problema să iasă pe placul vostru. N-a fost fair...
    Dar să uităm... Astăzi e ziua onomastică a prietenului Claudiu (pe care îl mai cheamă şi George) şi vă invit pe blogul lui pentru obişnuita prezenţă de marţi a Simonei, precum şi pentru a-i ura LA MULŢI ANI!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu trebuie sa va suparati, dle Patratica sunt convins ca cei care au carcotit la desen, au facut asta pentru ca erau nervosi ca nu gaseau solutia... Daca nu ar fi gasit nimeni solutia atunci poate sa fi avut ceva mustrari de constiinta in legatura cu reprezentarea ... dar altfel nu e cazul... cum de asemenea nu vad motivul acelor "mici" rautati!

      Ștergere