IMPORTANT! Clasamentul concursului „Dezlegătorul anului” se poate accesa din meniul de mai sus.

duminică, 28 august 2016

SCRABBLE: Partida 13 - Turul 13

Scrieţi depunerea la COMENTARII, până sâmbătă 3 septembrie, ora 24

26 de comentarii:

  1. Petrica, de când s-a schimbat regula cu o singura depunere? N-am fost atent, asta e. Consider însa ca acest concurs care se voia la început convivial tinde sa devena mult prea rigid si si-a pierdut farmecul initial. Poate-mi spui si mie care e motivul. În rest, toate cele bune si succes participantilor!

    RăspundețiȘtergere
  2. Deşi n-ar trebui să spun, această regulă a apărut ca urmare a contestaţiilor (unele publicate, altele nu), referitoare la implicarea mea în joc, în sensul că aş ajuta pe unul sau pe altul dintre jucători. Jocul se vrea în continuare convivial, însă trebuie respectate, în mod firesc, anumite reguli. Sper să treci peste acest disconfort şi să nu renunţi. Te aştept în continuare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Corect este sa i se acorde punctajul. Nu este buna ideea cu o singura trimitere.
    Victor STOIAN

    RăspundețiȘtergere
  4. Victore, mă văd nevoit să ţin cont de părerea ta, dar numai cu acordul a încă (cel puţin) trei participanţi, Costel Andreescu pronunţându-se din turul trecut în acest sens. Deci, doresc ca măcar jumătate să fie de acord... şi puteţi trimite câte depuneri doriţi pe tur.

    RăspundețiȘtergere
  5. Deşi nu am mai trimis depuneri, am urmărit jocul. Nu consider ca a fost nimic explicit. Din câte ştiu şi la concursul coordonat de domnul Matei Gall s-a dorit acest lucru, dar s-a renunţat. O motivaţie împotriva acestei reguli ar fi faptul că mulţi dintre participanţi ar lăsa pe ultimul moment trimiterea răspunsurilor. Daca intervine ceva şi nu vor trimite, pierd orice sansă. Corect: punctaj acordat!

    Gheorghe Chisăr

    RăspundețiȘtergere
  6. Petrică, nu sunt de acord să fim întrebați noi jucătorii cum să interpretăm regulamentul.
    Sunt PENTRU acordarea punctajului aferent depunerii a doua a lui Ciprian din turul trecut (P13-T12).

    RăspundețiȘtergere
  7. Chestia asta cu limitarea numărului de depuneri la una nu mi se pare binevenită, mai ales că s-a făcut ÎN TIMPUL desfăşurării partidei.
    Poate că nici un număr nelimitat de depuneri nu ar fi indicat, dar cel puţin 2 admise este necesar, asta deoarece Dexonline oferă o serie de termeni ambigui, de care un jucător nu e sigur că sunt valabili şi cum va aprecia arbitrul, aşa că e obligat să trimită două depuneri pentru a fi acoperit. Exemplu: RENGHE şi GHENE din partida trecută, la care au fost discuţii. Şi atunci ce faci? Dacă trimiţi şi nu e valabil? Dacă nu trimiţi şi se pune?
    Deci sunt pentru acordarea punctajului lui RT şi menţinerea vechilor reguli până la sfârşitul partidei. Apoi eventual se va discuta cum e mai bine.

    Ion Alecu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Permiteți-mi să vă contrazic dle ALECU, pentru că nu aveți dreptate!
      1. Regulamentul în ceea ce privește depunerile este CLAR și zice „o depunere”. Dacă se va completa această formulare cu: „Se acceptă maxim o retrimitere / participant / tur.”, sau maxim câte vreți (nelimitate), regulă ce a fost specificată în MOD EXPLICIT în partidele lui Matei, atunci nu vor mai fi discuții pe această temă.
      2. Disensiuni sunt atunci când regulamentul nu este clar. RENGHE? GIU???? Să fim serioși! Chiar dacă jucăm ca să ne simțim bine, să mai socializăm, deși mulți se abțin de la orice fel de comentariu și se rezumă strict la depuneri, trebuie să existe un țarc din care nu putem evada. Limitele acestuia trebuie bine definite. Eventualele fisuri vor da naștere la animozități și ofuscări nejustificate.
      Trimiți și nu e valabil? Ce anume, GIU? Ai buctat-o! Eu așa văd că este corect. Orice risc asumat atrage după sine anumite consecințe.
      RENGHE? Ai buctat-o! Ce gen e, cum se declină? Aceeași situație ca și NODUROSU' lui Ciprian. Revedeți comentariile din acea partidă unde s-a
      amintit că lexemele care apar cu litere verzale sunt substantive proprii. O dată sunt, altă dată nu?
      Dacă este atât de convivială partida, mi se va accepta o depunere la 16C, de exemplu? Am apăsat greșit și nu mi-am dat seama. Este evident că nu acolo doream să depun.

      Ștergere
    2. Am păţit asta (am depus cuvântul cu o literă mai sus), acum o partidă sau două şi am fost notat cu 0 puncte. Şi culmea, tot particip...
      Orgoliile nu-şi au locul aici. Dacă jucăm doar ca să câştigăm, degeaba mai jucăm.

      Ștergere
    3. Bine, Claudiu, tu totuși ai pasat în teren, dar e limpede că eu n-am vrut să pasez în tribună. Sau nu e chiar așa de limpede?
      Exemplele parșive ar putea continua:
      - un scrabble de TOP din AAAEGRT având pluralul scris greșit AGREATE în loc de AGREATĂ. Este evident că n-am la dispoziție doi de E iar depunerea a fost prin adiacență la primul A;
      - depunere cu ultima literă în afara tablei de joc prin intersectarea cu primul E deși ar fi trebuit cu al doilea la un cuvânt de genul AGREEZE, undeva pe linia E sau K (sau coloanele aferente), să nu fie afectat punctajul prin dublări sau triplări de litere;
      - depunere cu un minut după termenul limită.
      Să mai inventez? Nu cred că e cazul. Orice partidă, oricât de amicală este, se joacă pentru ca cineva să câștige. Totuși, emulația nu trebuie să dea în ebuliție.

      Ștergere
  8. P. HRISTODULO

    P13 - T13 - D4 - PASAJ = 46p

    RăspundețiȘtergere
  9. Ciorobea Constantin
    H8:CAPSA=23 puncte

    RăspundețiȘtergere
  10. ADRIAN GRIDORIU

    P13 - TURUL 13 - D4 - PASAJ = 46 puncte

    RăspundețiȘtergere
  11. Dar nu ştiu de ce abia la mijlocul partidei nr. 13 s-a constatat că în regulament scrie "o depunere".
    I.A.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dle ALECU,
      Constatarea de care amintiți s-a făcut de acum 2 partide, de către mine și am susținut-o mereu, așa, în forma ei. N-am fost în dezacord nici nu modificarea ei, dacă e cazul, dar nefiind nuanțată nu se poate interpreta altfel.
      Revedeți comentariile arbitrului de la P13 - T5: http://petricaaidimireanu.blogspot.ro/2016/07/scrabble-partida-13-turul-5.html

      Ștergere
    2. Evident că ştiu ce a zis arbitrul la turul 5. Exact de atunci aştept ca cineva să facă două depuneri ca să se nască scandal. Uite că nu m-am înşelat.
      Ion Alecu.

      Ștergere
  12. P13 -- T13

    D4: PASAJ = 46 puncte

    Ion Alecu

    RăspundețiȘtergere
  13. P13-T13-A10=NĂBUȘA=42 sau 51 (?)p.
    Costel ANDREESCU

    RăspundețiȘtergere
  14. Partida 13 - Turul 13
    D4 - PASAJ = 46 pct.
    Victor STOIAN

    RăspundețiȘtergere
  15. Sunt pentru acordarea punctelor din turul trecut, pentru Rebusmaniac Toulousain.

    RăspundețiȘtergere
  16. P13 - T13: (să fie cu noroc) :)
    D4 = PASAJ = 30 (15*2) + 11 (AZ) + 2 (SI) + 3 (AD) = 46 p

    RăspundețiȘtergere
  17. Majoritatea s-a dovedit a fi îngăduitoare. Mă întreb oare de ce niciunul dintre voi nu a mai trimis în ultimul timp variante la depuneri? Răspunsul e simplu: pentru c-aşa scrie la regulament!
    Aş fi acordat (la propunerea majorităţii) diferenţa de punctaj. Dar cui? L-am rugat pe Ciprian să treacă peste impediment şi să meargă în continuare cu noi. A preferat să-şi strângă jucăriile şi să ne părăsească.
    Regret, dar nu voi umbla la punctaj!

    RăspundețiȘtergere
  18. Propunerile lui Matei Gall pentru turul 13:
    P13 - T13. Doar 46p cu D4 - PASAJ. Apoi J10 - SALUPO = 45p și câteva depuneri de 42p în A10.

    RăspundețiȘtergere