IMPORTANT! Clasamentul concursului „Dezlegătorul anului” se poate accesa din meniul de mai sus.

luni, 2 mai 2016

SCRABBLE: Partida 12 - Turul 12

Scrieţi depunerea la COMENTARII, până sâmbătă 7 mai, ora 24

27 de comentarii:

  1. N-am nimic împotrivă să accepți depunerea trimisă de Victor pe FB. Ai grijă să corectezi punctajul total.

    RăspundețiȘtergere
  2. P. HRISTODULO

    P12 - T12 - 8A - RENGHE = 98p

    RăspundețiȘtergere
  3. ADRIAN GRIGORIU

    P12 - T12

    8A - RENGHE = 98 puncte

    RăspundețiȘtergere
  4. Partida 12 - Turul 12
    4A - HEGNE = 81 pct.
    Victor STOIAN

    RăspundețiȘtergere
  5. P12 - T12 -10A = GHENE = 51p
    Costel ANDREESCU
    P.S Ar mai fi si:C9=GENERA=51p

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. C9: GENERA are doar 46 de puncte
      Rămâne prima variantă (10a: GHENE) al cărui punctaj este corect.

      Ștergere
    2. Nene Pătrățică, Dece GENERA are numai 46 de puncte?După mine depunerea are 23 de puncte:18(9X9),1,1,1,1,1. Valoarea cuvântului este de 14(9+1+1+1+1+1),dublată fac 28.Valoarea totală 51.Unde greșesc?Ce n-am înțeles la modul de calcul?Vă întreb aici gândind că mai sunt și alți începători pe care-i interesează jocul.
      Mulțumesc anticipat pentru răspuns.
      Costel ANDREESCU
      p.s
      Am căutat cuvântul ENDOFITEI dar nu l-am găsit pe nicăieri(mă refer la I-ul de la sfârșit).

      Ștergere
    3. Calculul la depunerea "C9: GENERA" se face astfel: 18(9x2)+1+1+1+1+1=23. Totalul (23) îl dublăm şi obţinem 46 de puncte, fără alte calcule suplimentare.
      Cât despre ENDOFITEI, doar am deschis dexonline şi iată prima explicaţie:
      endofítă s. f., g.-d. art. endofítei; pl. endofíte
      Sursa: DOOM 2 (2005)

      Ștergere
  6. Imi pare rau dar n-am mai avut timp sa trimit...asa-i cand lasi pe ultimul moment!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te înţeleg, Dana! Nici eu, de ziua mea, nu vreau s-aud de net.
      În numele tuturor jucătorilor, PĂTRĂŢICĂ îţi urează: LA MULŢI ANI!

      Ștergere
  7. Cred că ar trebui făcute precizări în regulament cu privire la cuvintele ce figurează numai în Dicționarul Onomastic. În opinia mea acestea sunt nume proprii (ex. Ghene), chiar dacă unele au și o semnificație adăugată în paranteză (ex. Renghe).

    La mulți ani Danei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uluitor! Nici măcar n-am verificat cuvântul GHENE, considerându-l pluralul de la GHENĂ (de gunoi). Ei bine, Matei, mi-ai dat ocazia să constat cu stupoare că acest termen nu figurează în dicţionare, deşi eu îl cunosc din copilărie.

      Ștergere
    2. Haha, „ghenă” e unul dintre cuvintele arhicunoscute, dar inexistent în dicționare. Altul simpatic: „beculeț” (pentru pomul de Crăciun)!

      Ștergere
    3. Cică DEXI 2007 consemnează GHENĂ = loc special amenajat unde se aruncă gunoiul (menajer) (etimologie necunoscută).
      Poate celor de la DEXI li s-a aprins BECULEȚ-ul. :)
      Are cineva DEXI?? Eu nu-l am, deci nu pot verifica.

      Ștergere
  8. Văd că au apărut alte replici, dar comentariul meu referitor la acceptarea depunerii 8A - RENGHE nu s-a publicat.
    Așadar, acest cuvânt nu este nume propriu? El este consemnat în Dicționarul Onomastic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă autorii acestui dicţionar (Onomastic) nu au catadicsit ca în dreptul lui RENGHE să treacă substantiv propriu şi au lăsat numai substantiv, eu sunt obligat să-l accept ca atare.

      Ștergere
    2. Să zicem că „renghe” e substantiv. Ce gen are? Cum se flexionează? RENGHELE? RENGHEA? RENGHEUL? Nu mai vorbim de plural etc.
      Ce te faci cu cuvinte gen CAUT, care este verb (în Onomastic)?!? Ăsta e infinitivul?
      Eu zic că (pe viitor) n-ar trebui acceptate cuvinte din dicționarul Onomastic. Acolo se inventariază nume proprii, chiar dacă unele provin din substantive comune sau verbe...

      Ștergere
    3. Consideră-l ca şi eliminat din lista dicţionarelor admise, asta din turul următor.

      Ștergere
    4. Bineînţeles că e vorba de partida viitoare, nu de turul următor... :)

      Ștergere
    5. Se vede clar că regulamentul trebuie să fie restrictiv pentru ca unii să nu-l interpreteze în fel și chip. Ce nu e clar la: „nu se acceptă ... nume proprii”? Să nu-mi ziceți că RENGHE e substantiv comun. :(
      Așadar, e voie și BAE, BRETU, HORAEȚ etc. :(

      Ștergere