IMPORTANT! Clasamentul concursului „Dezlegătorul anului” se poate accesa din meniul de mai sus.

vineri, 16 noiembrie 2012

DACĂ E VINERI... E SIMONA! - PERICOL DE FOC (Meta-biverb)

Click pe imagine pentru a o mări !
Scrie soluţia la COMENTARII, apoi apasă PUBLICAŢI !
Comentariile şi răspunsurile vor fi publicate după 48 ore.

32 de comentarii:

  1. V E CIN(C)I ROMAN + P = VECIN PIROMAN
    Rămâi fără cuvinte, când vezi un asemenea joc. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crede-mă, am avut aceeaşi reacţie atunci când l-am primit.
      Pentru felicitări, cunoşti procedura...

      Ștergere
  2. VECIN PIROMAN (V E CIN(C)I ROMAN)
    Inițial m-am legat de culoarea MARON în loc de ROMAN. Ieșea soluția, dar cu anagramare (imperfectă)
    Gh. Gându

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fără intenţie, am ales o culoare care, uite, poate deruta...
      V-aţi descurcat până la urmă, domnule Gându!

      Ștergere
  3. V E CIN(C)I ROMAN - VECIN (P)IROMAN
    Asta tine deja de maiestrie. Ce sa zic, arta curata! Problema asta m-a lasat panc, cum zice olteanul. Felicitari fara sfarsit!
    Edip, Buc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A trebuit să consult dicţionarul, pentru a da de sensul cuvântului "panc", deşi era deductibil. Am ales sensul "trăznit"...
      Da, artă curată, e expresia potrivită pentru această problemă.
      Simona îţi mulţumeşte pentru aprecieri!

      Ștergere
  4. v e cinCi roman - VECIN PIROMAN
    Cui i-ar fi trecut oare prin cap sa scrie efectiv ce inseamna litera V? Ce simplu e! V E CINCI ROMAN, normal! Fantastic!
    Toata admiratia si felicitarile pentru Simona. Oare ce surprize ne mai pregateste?
    Cu admiratie,
    Marius D., Cluj

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atât de simplu, dar atât de greu de interpretat o singură literă din care să rezulte... douăsprezece!
      Te întrebi ce surprize mai pregăteşte... stai să vezi!
      Mulţumesc pentru frumoasele cuvinte!

      Ștergere
  5. Bine v-am regasit! Aseara, vineri, n-am reusit sa ne intalnim (aproape fiecare a avut cate o problema urgenta), asa ca ne-am intalnit azi dupa-amiaza cativa din grup (nu toti) pentru a rezolva jocul Simonei. Ne-am chinuit destul, chiar n-aveam nicio idee la inceput. Dar incet-incet ne-am dumirit ce e cu V-ul ala mare si amenintator. VECIN PIROMAN, asta reprezenta pericolul de incendiu! V E CINCI ROMAN. Credem ca numai mintea saltareata a Simonei putea fabrica asemenea problema de exceptie. Jos palaria!
    Grupul HD

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite, chiar în efectiv redus, aţi găsit soluţia la una dintre cele mai dificile probleme ale Simonei.
      Felicitări sincere!

      Ștergere
  6. Fenomenala problema!
    VECIN (P)IROMAN
    V E CIN(C)I ROMAN
    Mi se pare o gaselnita uimitoare. Asta e Simona, mereu plina de surprize!
    Miki

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, găselniţa e de excepţie. Cum i-am răspuns şi lui Claudiu, am rămas fără replică în momentul în care am văzut-o!

      Ștergere
  7. Imi pare rau, nu-mi dau seama de rezolvare, Ce-as putea face cu o singura litera, cum sa o interpretez?
    Am sa mai incerc, dar deocamdata nu am nicio idee.
    Liviu, Buc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se mai întâmplă şi din astea, Liviu. Am încercat în două rânduri să ajut, dar probabil insuficient...
      Mulţumesc, totuşi, că n-ai ignorat această problemă şi ai postat!

      Ștergere
  8. Am bănuit că o să fie foarte greu de interpretat acest V, de aceea am încercat să ajut cu imaginea de fundal. Există o strânsă legătură între V şi acea epocă... Suficient!

    RăspundețiȘtergere
  9. IMAGINEA DIN FUNDAL NU SE DISTINGE PREA BINE. ABIA DUPA EXPLICATIILE DOMNULUI MEU MI-AM DAT SEAMA CAM CE SE ASCUNDE SUB ACEL V.
    V E CINCI ROMAN= VECIN PIROMAN.
    MI-A PLACUT FOARTE MULT PROBLEMA ASTA. EXCELENTA!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte tare "domnul tău"... dar nu înţeleg ce-l reţine de a răspunde şi el.
      Continuu cu indiscreţiile: "domnul tău" mă cunoaşte sau invers, eu îl cunosc?
      Mă bucur că ţi-a plăcut problema!

      Ștergere
  10. Vad ca mai sunt si altii care n-au gasit inca solutia la aceasta problema, m-am mai linistit. Nici eu, ca Liviu, nu realizez ce sa fac cu o litera. Vad flacari in fundal, stiu din titlu ca trebuie sa ma gandesc la foc, dar nu vad cum ma poate ajuta acest V. Poate are vreun rol culoarea literei, la asta nu m-am gandit... Oricum, mai incerc, poate-poate...
    Amethist

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După cum vezi, am încercat să ajut. Nu ştiu în ce măsură am reuşit...
      Oricum, pentru faptul că ai intrat, ai toată consideraţia mea, Amethist!

      Ștergere
  11. PETRE HRISTODULO

    Incerc si eu o sulotie

    E V CINCI ROMAN - C + P = VECIN PIROMAN

    RăspundețiȘtergere
  12. Dacă tot am decis să amân postarea pentru mâine, cred că v-ar aranja încă un pic de ajutor:
    Focul din imagine e o butaforie pentru a o lega de titlu şi n-are absolut nici o legătură cu interpretarea V-ului. Legătura (temporală) o fac celelalte elemente ale imaginii de fundal...

    RăspundețiȘtergere
  13. PETRE HRISTODULO

    Am dat si eu o solutie si vad ca nu apare; reiau:

    E V CINCI ROMAN - C + P = VECIN PIROMAN

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu apărea întrucât nu dădusem drumul la publicare soluţiilor , ci numai comentariilor anexe...

      Ștergere
  14. petre hristodulo

    V E CINCI ROMAN - C + P = VECIN PIROMAN

    RăspundețiȘtergere
  15. V E CINCI ROMAN ...dar ce legatura are cu ....Panteonul sau ...nu stiu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imaginea reprezintă (sau cel puţin, aşa am găsit-o eu) Roma incendiată de Nero. Am intenţionat să fac o legătură între provenienţa V-ului şi titlul problemei. Dacă n-am reuşit, asta e...

      Ștergere
  16. Decat sa scriu prostii mai bine tac. Oricum, v-am scris ca sa vedeti ca v-am "vizitat". Sunt convins ca problema asta e la fel de ingenioasa ca toate jocurile de pana acum ale Simonei. Astept resemnat, cum altfel?, solutia.
    Ovi -GL

    RăspundețiȘtergere
  17. E o problema intr-adevar minunata, imi pare rau ca n-am rezolvat-o. Sper ca data viitoare voi fi mai inspirat...
    Numai bine!
    Ovi -GL

    RăspundețiȘtergere
  18. Soluţia corectă:
    V E CIN(C)I ROMAN
    VECIN PIROMAN

    O problemă dificilă, dar foarte frumoasă...
    Mulţumesc tuturor pentru participare!

    RăspundețiȘtergere